mandag 12. november 2012

Heklet julelykter!

Jeg har heklet 3 lyslykter,
tenkte å gi de i julegave :)
Oppskrift på selve lyktene finner du her, 
jeg har økt og minsket så jeg fikk oppskriften til å passe mine glass :)
Lyktene har jeg heklet i bommullgarnet Tuva som jeg kjøpte på Europris.
Jeg har pyntet med enkelt rødt bånd, som jeg har kjøpt på Nille.
Hjertene har jeg heklet i restegarn jeg hadde liggende,
oppskriften på hjertene fant jeg her.
Lyktene er veldig stemningsfulle når lysene er tennt <3
Disse lyktene melder jeg på i Pinnekrokens utfordring julegleder.

Vi tenner våre lykter når det mørkner.

Sneen daler lett og fin og strøk blidt mot ruten min
i morges da jeg drømte på min pute.
Vi tok skjerf og votter på, hastet veldig med å gå
snart var det tusen barnespor der ute.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si'r: "Go' natt!"

Først så trakk vi kjelken opp på en diger bakketopp
så suste vi avsted langt utpå jordet.
Og så bar det opp igjen, snart var vi på topp igjen.
Så lo vi mens vi akte, små og store.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si'r: "Go' natt!

Vi har bygget oss et slott som vi syns ble stort og flott
med prinser og med snedronning så vakker.
Vinterdagen tar farvel, vi må hjem nå er det kveld.
Vi ser på himlen at det lir og lakker.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si'r: "Go' natt!"

 

3 kommentarer:

  1. De var skjønne! Fin effekt av hjertene når lysene oppi ble tent også.

    Tusen takk for bidraget til Pinnekrokens Julegledeutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  2. Søte lykter :D De er kjempe fine små gaver til jul :D

    SvarSlett