lørdag 2. mars 2013

Dorthe Skappel Genser

Jeg har strikket en Dorthe Skappel genser til jenta mi som er 15 år i dag :)
Gikk veldig rask å strikke (under ei uke), men monteringen som ikke er så moro lot vente på seg..
Skal love at neste gang strikker jeg bollen i et stykke og samme med armer osv, minst mulig montering.
Gratis oppskrift på genseren finner du her i str M,
jeg måtte justere den litt i str S.
Da er det bare å vente på at tenåringen skal våkne <3
Jeg ble ikke så innmari fornøyd med fellingen til halsen,
den ble ikke noe fin :(
Så da strikket jeg et par omg rundt halsen...
Armene kunne vært litt viere,
men det må bli opp til eieren om hun vil ha de viere :)
Sånn ble halsen etterpå :)

Jeg brukte Kitten Mohair og mini alpakka,
strikket ca str S,
jeg brukte garn til ca 450 kr:)
Det blir nok strikket flere Dorthe gensere, 
den strikket seg nesten av seg selv...

Da skal vi vekke bursdags jenta :)

2 kommentarer: